Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Abonnement: de overeenkomst tussen ZoMa en Gebruiker op grond waarvan toegang wordt verkregen tot de App;
  • Account: het persoonlijke toegangsaccount van de Gebruiker tot de App, bevattende profiel- en inloggegevens;
  • App: de webapplicatie “ZoMa Community App” waarmee Gebruiker toegang krijgt tot onder meer meditaties, oefeningen, fora en een tijdlijn;
  • Content: alles wat de Gebruiker post of op andere wijze plaatst in de App.
  • Gebruiker: iedere natuurlijke persoon van minimaal 16 jaar die gebruikmaakt van de App en/of een Abonnement afsluit;
  • Minderjarige: persoon onder de 18 jaar.
  • Opleiding: de opleiding van ZoMa Opleidingen tot (1) HolisCsch Therapeut, (2) Spiritueel Coach, of (3) de Frequency Shifter Training
  • ZoMa: ZoMa Websop BV, de eigenaar van de app, gevestigd te Sonnedach 1 6931 JA te Westervoort, KvK-nummer 78042771;


Artikel 2 – Toepasselijkheid en leeftijdsbeperking

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder gebruik van de App en alle daarmee verband houdende (rechts)handelingen.
  2. Eventuele afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen.
  3. ZoMa kan ook andere algemene voorwaarden gebruiken, waaronder in het kader van gebruik van de webshop en de opleidingen. Indien u twijfelt over de vraag welke algemene voorwaarden van toepassing zijn, kunt u contact opnemen met ZoMa.
  4. Gebruiker verklaart minimaal 16 jaar oud te zijn of uitdrukkelijke toestemming van ouders/voogd te hebben.
  5. Voor minderjarigen tussen 16-18 jaar geldt dat ouders/voogd medeverantwoordelijk zijn voor naleving van deze voorwaarden.


Artikel 3 – Gebruik van de App en gedragsregels

  1. De App heeft tot doel de Gebruikers te ondersteunen bij hun persoonlijke ontwikkeling, bewustwording en innerlijke groei. Via meditaties, visualisaties, healingwebinars, inspirerende content en community-interactie komen gebruikers in verbinding met zichzelf en met andere Gebruikers met vergelijkbare doelstellingen
  2. Fora en de tijdlijn zijn bedoeld voor ondersteuning, inspiratie en gedeelde ervaringen rondom welzijn en persoonlijke groei.
  3. Respectvolle communicatie met medegebruikers en beheerders van de App.
  4. Profielen mogen niet worden gebruikt als blogs of voor content die niet gerelateerd is aan de doelgroep van de App.
  5. Alle profielinformatie dient waarheidsgetrouw, actueel en niet misleidend te zijn.
  6. Bij gebruik van de App dient de Gebruiker zich te gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijke en zorgvuldige internetgebruiker verwacht mag worden.
  7. ZoMa garandeert niet dat de App op ieder apparaat foutloos werkt en kan hiervoor ook niet in alle gevallen ondersteuning bieden.
  8. De toegestuurde logincode en het wachtwoord zijn strikt persoonlijk en vertrouwelijk, en de Gebruiker dient hier zorgvuldig mee om te gaan.
  9. De Gebruiker is volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn eigen gebruik, gedrag en alle door hem geplaatste content binnen de App, alsmede voor al het gebruik van zijn logincode en wachtwoord en voor alle handelingen die via zijn Account worden verricht.

Artikel 4 – Verboden handelingen

  1. Het volgende is Gebruiker uitdrukkelijk niet toegestaan:

Onrechtmatige content en gedrag:

  • Schending van intellectuele eigendomsrechten (auteursrecht, merkrecht, databankrecht);
  • Het aan derden ter beschikking stellen of op enigerlei wijze openbaar maken van de in artikel 3 bedoelde inloggegevens;
  • Verspreiding van strafbare, racistische, discriminerende of beledigende content;
  • Obscene, seksueel getinte of anderszins ongepaste uitlatingen;
  • Verspreiding van vertrouwelijke informatie van derden;
  • Het gebruik van valse identiteiten of zich voordoen als een ander;

Privacy en persoonlijke gegevens:

  • Delen van persoonlijke gegevens van andere gebruikers;
  • Plaatsen van foto’s van anderen zonder toestemming;
  • Gebruik van gegevens van andere gebruikers voor andere doeleinden.

Technische verstoring en misbruik:

  • Hacken, computervredebreuk of ongeautoriseerde toegang;
  • Verstoring van systemen, verspreiding van virussen of malware;
  • Gebruik van valse codes, sleutels of toegangsmiddelen;
  • Overmatige belasting van de App-infrastructuur.

Commercieel misbruik en spam:

  • Commerciële uitingen, advertenties of promoties (tenzij expliciet toegestaan);
  • Spam, kettingbrieven of ongewenste berichten;
  • Het aanbieden of promoten van opleidingen, trainingen of sessies die (inhoudelijk) vergelijkbaar zijn met het aanbod van ZoMa Opleidingen is niet toegestaan;
  • Gebruik van de App voor doeleinden anders dan persoonlijke ontwikkeling en welzijn.

Artikel 5 – Sancties, handhaving en meldingsplicht

  1. ZoMa is gerechtigd alle content te controleren en te modereren.
  2. Bij overtreding van deze regels kan ZoMa zonder voorafgaande waarschuwing:
    • Content wijzigen, weigeren of verwijderen;
    • Accounts tijdelijk of definitief blokkeren;
    • Toegang tot (delen van) de App ontzeggen;
    • Het abonnement beëindigen zonder enig recht op restitutie van de abonnementskosten.
  3. De mate van sanctie wordt bepaald door de ernst en frequentie van de overtreding.
  4. Gebruiker kan bezwaar maken tegen sancties via info@zoma-opleidingen.nl.
  5. Gebruikers worden verzocht overtredingen van de gebruiksregels te melden via de ‘bericht melden’ functie in de App of via info@zoma-opleidingen.nl. ZoMa zal gemelde overtredingen binnen 48 uur beoordelen.

Artikel 6 – Abonnement

  1. Toegang tot de App wordt verleend op basis van een betaald Abonnement.
  2. Het Abonnement is individueel, persoonlijk en niet overdraagbaar.
  3. Studenten van de opleiding krijgen het Abonnement gedurende de opleiding gratis conform onderstaande tabel:
OpleidingGratis duur AbonnementAanvang Abonnement
Holistisch Therapeut1 jaar (of tot tussentijdse annulering)Lesdag 1
Spiritueel CoachHalf jaar (of tot tussentijdse annulering)Lesdag 1
Frequency Shifter Training14 weken (of tot tussentijdse annulering)Lesdag 1
  1. De studenten van deze opleidingen ontvangen een mail voor de registratie van de App op het e-mailadres waar ze staan ingeschreven voor de opleiding.
  2. Indien lesdagen worden verschoven als gevolg waarvan de opleiding langer duurt dan de termijnen uit de tabel van lid 3, komt het abonnement eerder te vervallen dan de laatste lesdag van de Gebruiker.
  3. Na afloop van de gratis termijn, kunnen Gebruikers het Abonnement tegen betaling te verlengen conform artikel 7.

Artikel 7 – Betaling

  1. Tarieven (inclusief BTW):
    • maandabonnement: € 19,95 per maand;
    • jaarabonnement: € 199,50 per jaar;
  2. Het Abonnement kent twee vormen; een maandabonnement en een jaarabonnement. Beide abonnementen zijn opzegbaar tegen het einde van de overeengekomen termijn (maand of jaar), bij gebreke waarvan het Abonnement automatisch wordt verlengd voor dezelfde termijn.
  3. Omdat bij het jaarabonnement naast de tariefkorting extra’s zijn inbegrepen, zoals de online cursussen ‘Hooggevoeligheid als kracht’ en ‘leven vanuit je ware essentie’ t.w.v. € 500,-, kan deze niet tussentijds worden beëindigd.
  4. De eerste betaling geschiedt via directe betaling (via IDeal, via overboeking en andere reguliere betaalmethodes), hierdoor legt de Gebruiker een mandaat af waardoor volgende termijnen via SEPA mogen worden geïncasseerd. Vervolgtermijnen worden automatisch geïncasseerd.
  5. Indien een automatische incasso wordt gestorneerd of om enige reden niet succesvol is, blijft de betalingsverplichting onverminderd van kracht.
  6. In geval van stornering is de Gebruiker per direct een administratieve vergoeding van € 15,- verschuldigd, onverminderd het recht van ZoMa op volledige nakoming of schadevergoeding.
  7. Bij uitblijven van betaling wordt de toegang tot de App na 7 dagen opgeschort.
  8. Bij herhaalde storneringen behoudt ZoMa zich het recht voor de toegang tot de App tijdelijk te blokkeren of het Account definitief te beëindigen.
  9. Eventuele incassokosten bij niet-betaling zijn voor rekening van de gebruiker en worden in rekening gebracht conform de staffel van de Wet Incassokosten (WIK).

Artikel 8 – Prijswijzigingen

  1. ZoMa behoudt zich het recht voor prijswijzigingen door te voeren, tegen het einde van de termijn (maand of jaar).
  2. De Gebruiker heeft recht om het abonnement te beëindigen als de Gebruiker binnen twee weken na de ingang van de prijswijziging, daarom schriftelijk verzoekt. Het tariefverschil van de laatste termijn, zal dan worden gerestitueerd.
  3. Lid 2 is niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet- of regelgeving voortvloeien.

Artikel 9 – Herroepingsrecht

  1. Het Abonnement wordt gesloten op afstand, in de zin van artikel 6:230g lid 1 onder e van het Burgerlijk Wetboek, doordat de gebruiker zich via de online bestelomgeving aanmeldt voor het gebruik van de App en daarmee het Abonnement afsluit.
  2. De diensten die via de App worden geleverd bestaan uit digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd. Op grond van artikel 6:230p onder e BW vervalt het herroepingsrecht zodra de levering van deze digitale inhoud is begonnen, mits:
    • de Gebruiker vooraf uitdrukkelijk heeft ingestemd met directe levering, en
    • de Gebruiker heeft erkend dat hij daarmee afstand doet van zijn recht op ontbinding.
  3. Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden en het Abonnement af te sluiten, stemt de Gebruiker er uitdrukkelijk mee in dat levering van de digitale inhoud direct na de totstandkoming van het Abonnement begint en erkent de Gebruiker afstand te doen van zijn recht op ontbinding.
  4. Het Abonnement komt tot stand zodra de Gebruiker de eerste betaling heeft verricht.
  5. De gebruiker ontvangt na het aangaan van het Abonnement per e-mail een bevestiging met een overzicht van de gemaakte afspraken.

Artikel 10 – Aansprakelijkheid

  1. ZoMa streeft naar betrouwbare informatie en optimale beschikbaarheid van de App, maar geeft geen garanties over de juistheid, volledigheid of ononderbroken beschikbaarheid daarvan. ZoMa is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door handelen of nalaten van Gebruiker op basis van in de App aangeboden informatie.
  2. Gebruik van de App geschiedt volledig op eigen risico van Gebruiker.
  3. ZoMa is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade van welke aard dan ook, behoudens in geval van opzet of grove nalatigheid van ZoMa.
  4. Vorderingen ten aanzien van vermeende tekortkomingen van ZoMa in haar verplichtingen onder het Abonnement dienen door de Gebruiker binnen 14 dagen na de vermeende tekortkoming schriftelijk aan ZoMa te worden gemeld. Te late indiening van vorderingen leidt tot verval van rechten ter zake van de Gebruiker.
  5. Voor zover ZoMa toerekenbaar tekortschiet en de Gebruiker daardoor schade lijdt, is ZoMa enkel aansprakelijk voor de vermogensschade zoals bedoeld in artikel 6:96 BW, die van de tekortkoming rechtstreeks en direct het gevolg is.
  6. De aansprakelijkheid van ZoMa is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval door de verzekeraar van ZoMa wordt uitgekeerd, dan wel tot het bedrag van de in de 12 maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis door Gebruiker betaalde vergoedingen.
  7. De Gebruiker vrijwaart ZoMa en met ZoMa verbonden personen van aanspraken van derden en van andere schade die ZoMa of een met ZoMa verbonden persoon lijdt in verband met de App, voor zover de aanspraak of schade hoger is dan het bedrag als bedoeld in lid 6.
  8. Aansprakelijkheid voor indirecte schade of gevolgschade wordt onder alle omstandigheden uitgesloten.
  9. Elke vordering tot schadevergoeding verjaart een jaar na de dag waarop de cliënt bekend is geworden of redelijkerwijs bekend had kunnen zijn met het bestaan van die rechten en bevoegdheden.

Artikel 11 – Intellectuele eigendom

  1. Alle rechten op de inhoud en techniek van de App, waaronder auteursrechten, merkrechten en databankrechten, berusten bij ZoMa of diens licentiegevers.
  2. Het aangeboden materiaal of enig ander werk, verband houdende met de App, is uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik door de gebruiker.
  3. Het is Gebruiker niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming onderdelen van de App te kopiëren, verspreiden, doorverkopen of anderszins te gebruiken buiten het kader van normaal gebruik conform deze voorwaarden. Hieronder wordt tevens begrepen het delen van de inloggegevens met derden.
  4. Het is ook niet toegestaan het materiaal in gewijzigde vorm openbaar te maken of onder eigen naam (commercieel) te gebruiken of exploiteren zonder schriftelijke toestemming van ZoMa.
  5. Gebruiker verleent ZoMa een niet-exclusieve, wereldwijde licentie om door Gebruiker geplaatste content (forumbijdragen, reacties) te gebruiken en tonen binnen de App.
  6. In het geval dat een Gebruiker in strijd handelt met lid 2, 3 of 4 van dit artikel, is de Gebruiker voor iedere overtreding een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd aan ZoMa van € 5.000,-, alsmede een boete verschuldigd van € 250,- voor iedere dag dat de overtreding voortduurt, voor zover redelijk en proportioneel rekening houdend met de commerciële waarde van het geschonden intellectuele eigendom. De overtreding dient binnen twee dagen nadat de Gebruiker hiervan schriftelijk in kennis is gesteld te worden gestaakt.
  7. De boete dient binnen 7 dagen na schriftelijke kennisgeving aan ZoMa te worden voldaan.
  8. Dit alles onverminderd enige andere rechten van ZoMa, met inbegrip van het recht om vergoeding te vorderen van de volledige schade, voor zover dit meer bedraagt dan de boetes.
  9. De Gebruiker staat er voor in dat de door hem of haar in de App, geplaatste content geen inbreuk maakt op (intellectuele eigendoms-)rechten van derden en vrijwaart ZoMa zowel voor alle aanspraken van derden ter zake en voor alle schade (inclusief alle kosten) die ZoMa in verband met dergelijke aanspraken lijdt.
  10. Door het uploaden van content geeft de Gebruiker ZoMa een niet-exclusieve licentie om deze content zonder betaling van enige vergoeding openbaar te maken, te bewerken, te verveelvoudigen, te kopiëren en/of anderszins te (her)gebruiken in het kader van:
    • de dienstverlening via de App;
    • Promotiedoeleinden van ZoMa, waaronder webinars, nieuwsbrieven en vergelijkbare marketinguitingen;
    • Kwaliteitsverbetering en moderatie van de App.
  11. Voor content gebruikt in marketing behoudt ZoMa het recht van gebruik ook na beëindiging van het abonnement.

Artikel 12 – Wijzigingen

  1. ZoMa mag deze voorwaarden wijzigen. Gebruiker wordt daarvan minimaal 30 dagen van tevoren op de hoogte gesteld via e-mail en/of via de App.
  2. Ingrijpende wijzigingen (tarieven, kernfunctionaliteiten) geven Gebruiker het recht het abonnement binnen 30 dagen na aankondiging kosteloos op te zeggen. Opzegging dient schriftelijk of per e-mail te geschieden binnen 30 dagen na aankondiging van de wijziging.
  3. Voortgezet gebruik van de App na de ingangsdatum van de wijziging impliceert instemming met de aangepaste voorwaarden.

Artikel 13 – Beëindiging en opzegging

  1. Gebruiker kan het abonnement opzeggen tegen de overeengekomen termijn (maand/jaar).
  2. Bij opzegging van het Abonnement door Gebruiker blijft toegang bestaan tot het einde van de reeds betaalde periode.
  3. Bij tussentijdse annulering van de Opleiding, als bedoeld in artikel 6 lid 3, eindigt ook het Abonnement en dus de toegang tot de App.
  4. ZoMa kan het Abonnement met onmiddellijke ingang beëindigen bij:
    • Ernstige schending van deze voorwaarden
    • Niet-betaling na tweede aanmaning
  5. Bij beëindiging vervallen alle rechten op toegang tot de App en wordt door Gebruiker geplaatste content binnen redelijke termijn verwijderd.
  6. Door Gebruiker geplaatste content wordt verwijderd conform het Privacybeleid, met uitzondering van content die:
    • Wettelijk bewaard moet worden;
    • Onderdeel uitmaakt van doorlopende discussies van belang voor andere gebruikers;
    • Is gebruikt in marketinguitingen (conform artikel 8 lid 10).
  7. In geval van beëindiging van het Abonnement door ZoMa is ZoMa gerechtigd eventuele bestanden van de Gebruiker onmiddellijk te verwijderen en hem verdere toegang tot de App en andere diensten van ZoMa te onthouden.
  8. Beëindiging kan uitsluitend door de Gebruiker zelf worden doorgevoerd door te klikken op ‘Annuleren’:
    • via het gebruikersprofiel onder ‘Lidmaatschap’;
    • of via de volgende link: https://community.zoma-opleidingen.nl/gegevens-lidmaatschap/
  9. Persoonsgegevens worden behandeld conform het Privacybeleid van ZoMa.

Artikel 14 – Overmacht

  1. ZoMa is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd wordt als gevolg van overmacht.
  2. Onder overmacht wordt verstaan: alle van buitenaf komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Bedrijf geen invloed kan uitoefenen, zoals onder meer internetuitval, stroomuitval, cyberaanvallen, overheidsmaatregelen of uitval van derden waarvan ZoMa afhankelijk is.
  3. Bij overmacht wordt het abonnement opgeschort voor de duur van de overmacht. Bij overmacht langer dan 30 dagen kunnen beide partijen het Abonnement beëindigen.

Artikel 15 – Geldigheid algemene voorwaarden

In het geval enige bepaling van deze algemene voorwaarden door een der partijen dan wel door de bevoegde rechter nietig of anderszins niet verbindend wordt geacht, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverkort van kracht.

Artikel 16 – Wijziging algemene voorwaarden

ZoMa behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Eventuele toekomstige wijzigingen zijn van kracht nadat deze nadrukkelijk bekend zijn gemaakt aan de Gebruiker.

Artikel 17 – Klachten en geschillenbeslechting

  1. Klachten over (de uitvoering van) het Abonnement moeten binnen redelijke tijd na ontdekking volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij ZoMa via een e-mail naar info@zoma-opleidingen.nl.
  2. ZoMa zal de klacht binnen 14 dagen beantwoorden. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen 14 dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie van de verwachte behandeltermijn.
  3. Meldingen over content die mogelijk in strijd is met deze voorwaarden tracht ZoMa binnen 48 uur te beoordelen. ZoMa informeert de melder over de genomen actie.

Artikel 18 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met het Abonnement worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar ZoMa is gevestigd, tenzij de wet dwingend een andere rechter aanwijst.
  3. Voor consumenten geldt dat zij ook kunnen kiezen voor de bevoegde rechter van hun woonplaats.

MEDISCHE DISCLAIMER

De App biedt ondersteuning voor welzijn en persoonlijke ontwikkeling, maar vervangt geen
professionele medische of psychologische hulpverlening. Bij acute psychische of medische
problemen, suïcidale gedachten of crisissituaties dient onmiddellijk contact opgenomen te
worden met:

  • Huisarts (spoedlijn)
  • 113 Zelfmoordpreventie: 0800-0113
  • Crisisdienst GGZ in uw regio
  • Spoedeisende hulp 112