Titel 2ForumsDagelijkse inspiratieHet innerlijk wetenReageer op: Het innerlijk weten

• jose.izeboud

Lid
    29 juli 2025 bij 12:40

Pfff…bij een herinnering aan een innerlijk weten werd ik ineens zooo misselijk. Nooit kunnen denken dat dit zo sterk terug kon komen. Er mag duidelijk nog iets mee. Wel al bijna 2 jaar geleden: Ik wandel zoals elke zondagmiddag rond een uur of 3 langs de dijk richting de vijver. Een zacht regentje tikt gezellig op mijn capuchon en hierdoor geen wandelaars of mountainbikers te zien, of toch…Bij de vijver staat een blauwe Audi geparkeerd. Toch iemand die zijn hond uitlaat dacht ik nog. Met dat ik dichterbij de auto kom word ik een beetje misselijk. Ik knik goeiendag tegen de man achter het stuur. Nee, mijn onderbuikgevoel zegt dat dit geen zuivere koffie is. De zondag erop staat die Audi er weer en iets in mij zegt: onthoud het kenteken en draai om, ga naar huis. Daar heb ik het kenteken genoteerd in mijn dagboek. Ik ben niet meer gaan wandelen ‘s zondags rond die tijd, omdat ik hem nog een aantal x voorbij heb zien rijden. Een paar maanden later komt mijn man thuis met het nieuws dat er hier op het dorp een dode vrouw achter een schuur is gevonden en hij heeft gisteren toen hij om ong. 6 uur ‘s morgens onze hond uitliet, een man hier op de dijk zien staan met een blauwe Audi er naast. Dit vond hij nu wel verdacht. Ik heb via Misdaad Anoniem het kenteken en ons verhaal gedeeld. Later hoorde ik dat de dader was gepakt en ik heb de Audi en de man hier niet meer gezien. Geen fijn verhaal. Mijn vraag: Is het het beste om naar deze emotie toe te ademen? Ik schrok ervan dat dit mij zo’n heftige reactie gaf, nog sterker dan toen en dat ik me hierdoor eigenlijk te veel liet meeslepen door het verhaal.

Nu een leuke van ongeveer een maand geleden. Hier om de hoek telen ze asperges….mmm lekker. En omdat het de laatste week was en ik beter histaminearme voeding eet, waar het witte goud onder valt, zette ik 6 dozen geschilde en vacuüm verpakte asperges, nou niet duurzaam, maar dan kunnen ze in de vriezer. Met dat ik stond te wachten om af te rekenen krijg ik een sterke gedachte binnen: Er zit 1 ongeschilde asperge tussen. Ik glimlach hierom en denk dat ik dit nog nooit hier eerder heb gehad en er in ‘t aspergeseizoen toch wekelijks kom. Maar ik ben die ongeschilde vorige week tegengekomen. Heerlijk, zowel de asperges als het diep weten. Dat laatste geeft me zoveel vertrouwen en zoals deze laatste wens ik iedereen een innerlijk weten toe. Liefs……