Titel 2ForumsAlles over ReikiReiki – voor iedereenReageer op: Reiki – voor iedereen

• Mathijs Gijsbers

Lid
    8 juli 2025 bij 14:55

Ik ga graag het gesprek aan. Soms gaat dat goed, soms ook niet. Dan zitten mensen die de discussie aangaan in een tunnelvisie en kan er geen andere zienswijze bij. Maar ik herinner me goed de keer dat twee Jehovah Getuigen aan de deur stonden, en we een leuk gesprek hadden. We hebben een ruim uur gepraat over de overeenkomsten en verschillen tussen onze zienswijzen. Reiki kwam ook aan de orde, dat vonden ze eerst niet oke, omdat genezing en handoplegging voorbehouden was aan God en Jezus. Maar we kwamen bij elkaar in de zienswijze dat God ook mensen kan sturen als iemand dat nodig heeft. En dat je bij Reiki zelf niet iemand geneest, maar een kanaal bent voor de energie. Ik noemde het energie van Moeder Aarde, zij noemden het de kracht van God. Maar we waren het er over eens dat het niet onze energie was en dat het gestuurd werd door een hogere macht. Hoe je het ook noemde, het kwam op hetzelfde neer.

Andersom hadden we het oven hun gebedsdiensten om genezing te manifesteren. Ik zag daar veel overeenkomsten met intentie zetten en reiki op afstand.

Kortom: een leuk gesprek over een gezamenlijke essentie in een ieders eigen jas gestoken.

Groeten, Mathijs